Voor 2017 wensen we je het allergrootste reisgenot! Maar nagenieten van het voorbijgegane reisgenot is natuurlijk ook zalig... Daarom zetten we ze voor jullie op een rijtje: jullie favoriete bestemmingen bij TravelBird in 2016. Dit waren ze:

1. Jullie favoriete citytrip

Jullie favoriete citytrip van 2016 is een Spaanse. Neen, niet het populaire Barcelona of de wondermooie hoofdstad Madrid gaan met de hoofdprijs lopen. Jullie trokken in 2016 massaal naar VALENCIA. Wie kan dan ook weerstaan aan de combinatie stad & strand?

shutterstock_389182141-1

2. Jullie favoriete cruise

De weelde van de Verenigde Arabische Emiraten die zo goed bij een cruise past haalde het net niet... Jullie gingen het vaakst op cruise naar de BALTISCHE ZEE, waar aangemeerd werd in de steden Stockholm, Tallinn, Sint-Petersburg en Helsinki.

shutterstock_481097959

3. Jullie favoriete dichtbijvakantie

Frankrijk, Duitsland, Luxemburg? Neen, als jullie een dichtbijvakantie boeken dan gaan jullie liefst op bezoek bij onze noorderburen. En dan nog liefst net over de grens. De toppers van dit jaar waren hotels in o.a. AARDENBURG en DORDRECHT

shutterstock_54159307

4. Jullie favoriete bestemming in eigen land

En onze liefste TravelBird-reizigers blijven ook gewoon graag in België. Jullie gingen in 2016 heel vaak naar het zeetje en nog het vaakst naar DE HAAN. Wie houdt dan ook niet van deze charmante badstad? Ook citytrips in België deden het niet slecht: een weekendje GENT vinden jullie het leukst!

shutterstock_464239685

5. Jullie favoriete zonbestemming

De Canarische Eilanden, altijd een schot in de roos voor een zonvakantie. De temperaturen zijn hier immers elk seizoen za-lig! Jullie favoriete bestemming in 2016 was dan ook het paradijselijke GRAN CANARIA. Eviva España!

shutterstock_168032540

6. Jullie favoriete rondreis in Europa

Met een huurautootje ons wondermooie werelddeel verkennen, het is een ware aanrader. En hoewel het aantal bestemmingen voor zo'n reisje vol verrassingen bijzonder groot is, hebben we in deze categorie een afgetekende winnaar: 2016 was hét jaar voor een rondreis SICILIË!

shutterstock_224203201

7. Jullie favoriete verre rondreis

Maar natuurlijk kan je ook buiten Europa rondreizen. Het is de beste manier om met de veelzijdige culturen van andere landen kennis te maken. In 2016 was geen reis zo populair als het eilandhoppen in INDONESIË. Bali, Lombok en de vele andere paradijzen wisten de harten van de TravelBird-reizigers massaal te veroveren.

shutterstock_257624779

8. Jullie favoriete verre bestemming

Eilandhoppen is fijn, maar ook gewoon 1 eiland door en door leren kennen loont de moeite. Zo vielen jullie dit jaar massaal voor de charme van de oldtimers en sigaren op CUBA. De mix van natuur, cultuur en zwoele salsa maakt dan ook de beste cocktail.

shutterstock_343045349

9. Jullie favoriete wellnessbestemming

Voor een weekendje wellness hoef je niet ver te gaan. En toch is er een bestemming die populairder bleek voor een heus wellnessverblijf dan alle dichtbijbestemmingen, namelijk het Italiaanse VENETO. Waarschijnlijk heeft het feit dat dit ook de regio is van de Prosecco, de Italiaanse bubbels, daar een en ander mee te maken...

shutterstock_121247515

10. Jullie favoriete wintersportbestemming

En het hoeft niet altijd warm te zijn voor de TravelBird-reiziger. In 2016 gingen jullie ook met veel enthousiasme de sneeuw opzoeken, en dan nog het liefst in VALMOREL, een populair skioord in de Tarentaise in de Franse Alpen. Zoeeef! Daar gleden jullie pijlsnel naar beneden! En naar verluidt was ook de après-ski niet mis.

shutterstock_496194094

Al klaar om te boeken voor 2017? TravelBird helpt je jaar na jaar met de nodige reisinspiratie!