Top lentebestemmingen 2015

Waar zoeken Belgen de lentezon op in 2015?

De trend voor de lente 2015? Een weekend weg, maar liefst dicht bij het thuisfront. Belgische reisliefhebbers zoeken dit jaar de lentezon op in eigen land en in onze buurlanden, volgens reisaanbieder TravelBird, die zowel daguitstappen en citytrips als verre reizen aanbiedt. De exotische Spaanse zon staat deze lente niet meer op de eerste plaats.

Top Lente Bestemmingen 2015

Belgische TravelBird reisliefhebbers kiezen tijdens de lenteperiode van 2015 eerder voor de kuststreek in Nederland en België. Paella en de Spaanse costa’s maken dus dit jaar plaats voor siësta’s in Scheveningen en Oostende. Belgische reizigers koppelen een weekend weg ook graag aan fiets- en wandelroutes in bijvoorbeeld de Voerstreek of aan het Veluwemeer in Nederland.

Voor de sportieve natuurliefhebber: De kust

Bovenaan de lijst staat ons eigen Noordzeestrand samen met de kusstreek van onze buren, de ideale bestemmingen voor wandel- en fietsliefhebbers. Echte genieters zoeken de lentezon op tijdens een blootvoetse strandwandeling met op het einde van de dag een eerste prosecco van het jaar op een gezellig terrasje. TravelBird ziet dit jaar een trend van liefde voor de kust, terwijl in 2014 Belgische reisliefhebbers opvallend kozen voor de spanning en sensatie van attractieparken.

Voor de gastronomische genieter: De Champagnestreek

Belgen zijn echte bourgondiërs, wat de plaats van de Champagnestreek in de TravelBird top 10 verklaart. De Belgische reisliefhebber wil deze lente ook op gastronomische wijze genieten met een glaasje bubbels aan een van de vele uitgestrekte wijngaarden. Een bezoek aan de grote champagnehuizen zoals De Castellane, Moët et Chandon, Mercier, Martel of Vrancken valt hierbij niet te missen: dit zijn dé culturele toppers in deze regio!

Voor de culturele shopper: Binnenkijken bij de buren

Citytrippen kan ook dicht bij huis. De twee verrassende citytrips in de lijst van top lentebestemmingen zijn Amsterdam en Eindhoven, bekend om hun gezellige winkelstraten maar ook culturele hoogstandjes. Zo kent Amsterdam bijvoorbeeld maar liefst 51 musea, 40 parken, 32 markten, ruim 6000 winkels, 165 grachten, bijna 9000 historische gebouwen en 55 theaters en concertzalen.

Banner Lentebestemmingen

TravelBird is een online reisaanbieder met dagelijks 6 inspirerende deals en een vast aanbod in thematische categorieën. Het bedrijf dankt haar succes aan een simpele formule: klanten verrassen en inspireren met de beste reisaanbiedingen en een gebruiksvriendelijk boekingproces voorzien. TravelBird werd opgericht in 2010, telt meer dan 650 werknemers en is actief in 17 landen. Elke dag genieten 15.000 reizigers van hun vakantie met TravelBird.