TravelBird antwoordt op 200% groei

Aangescherpte strategie en directie luiden nieuwe fase in

Amsterdam, 15 april 2015 – Na 4 jaar van sterke groei genoot TravelBird vorig jaar van een groei van 200%. Het bedrijf uit Amsterdam biedt online reizen aan en zet sterk in op de Belgische online reissector. Om de groei van de voorbije jaren in goede banen te leiden, verwelkomt het bedrijf Henri Gentis, voormalig directielid bij Google BeNeLux als nieuwe COO, kwam er een nieuwe verdeling binnen het managementteam en wordt de strategie aangescherpt. Door nog meer toe te spitsen op verrassende deals met een persoonlijke dienstverlening speelt het bedrijf in op de veranderende reissector.

Aangescherpte strategie

De helft van de Belgen die reiswebsites bezoeken weet nog niet waar ze op vakantie willen gaan. Door deze onbesliste klant te inspireren en te verrassen met 6 deals per dag samen met een uitgebreider aanbod, kende TravelBird sinds de oprichting in 2010 een enorme groei; vorig jaar nog 200%. Ook werd het bedrijf na een investeringsronde in 2014 gewaardeerd op €140 miljoen. Het bedrijf dankt deze opmerkelijke groei voor een groot deel aan haar activiteiten in België.

Erik Kuijpers

Kwaliteit leveren is wat dit bedrijf zo heeft laten groeien. Deze kwaliteit garanderen, is echter een enorme uitdaging wanneer je op 1 jaar tijd van 8 naar 17 landen en van een honderdtal naar 500 werknemers groeit,” aldus Erik Kuijpers, Country Manager Belgium bij TravelBird. “Vandaar dat we onze strategie nog meer gaan toespitsen op verrassende deals en een gepersonaliseerde aanpak.

Versterkte leiding

Daarnaast vond er recent een nieuwe verdeling binnen het managementteam plaats. Symen Jansma werd benoemd tot CEO. Hij deelde deze taak voorheen met mede-oprichter Dennis Klompalberts, die nu de rol van CCO binnen het bedrijf gaat vervullen. Het team werd ook uitgebreid met COO Henri Gentis, voormalig Industry Leader en directielid bij Google BeNeLux.

Henri Gentis

Het is een enorme prestatie om met een jong bedrijf zo’n groeispurt door te maken,” zegt Henri Gentis. “Nu komen we in de volgende fase waarin verantwoord groeien en continue verbetering voorop staan. Ik kijk ernaar uit om deze geweldige uitdaging samen met het hele TravelBird team aan te gaan.”

Het bedrijft kijkt hoopvol naar de toekomst en plant haar activiteiten in de Belgische online reissector nog verder uit te groeien. Het online aanbieden van 6 inspirerende dagdeals samen met vaste thematische reiscategorieën won het bedrijf snel aan populariteit in België en andere Europese landen.

TravelBird is een online reisaanbieder met dagelijks 6 inspirerende deals en een vast aanbod in thematische categorieën. Het bedrijf dankt haar succes aan een simpele formule: klanten verrassen en inspireren met de beste reisaanbiedingen en een gebruiksvriendelijk boekingproces voorzien. TravelBird werd opgericht in 2010, telt meer dan 650 werknemers en is actief in 17 landen. Elke dag genieten 12.000 reizigers van hun vakantie met TravelBird.