TravelBird haalt extra €16,5 miljoen op

Om reiservaring te optimaliseren en groei te versnellen

AMSTERDAM, 6 mei – TravelBird, een online reisorganisatie die ook actief is in België, haalt een extra 16,5 miljoen euro op. Hiermee zal het bedrijf de reiservaring optimaliseren en de groei versnellen. Deze extra investering komt van Rocket Internet, via het investeringsvehikel Global Founders Capital (GFC), wat het aandeel in TravelBird op 25,2% brengt.

TravelBird, dat ook sterk aanwezig is in België, zal dit kapitaal aanwenden om de beste mobiele reiservaring te creëren. En om actief te worden in drie nieuwe landen, waaronder het eerste buiten Europa (Australië).

TravelBird verovert de reisindustrie met een simpele formule: klanten elke dag weer verrassen en inspireren. De beste reisaanbiedingen maken en een zo gemakkelijk mogelijk boekingsproces aanbieden. 2,5 miljoen klanten hebben al met TravelBird gereisd naar bestemmingen over de hele wereld. TravelBird groeide van 170 werknemers in januari 2014 tot meer dan 650 vandaag de dag, en breidde uit van 8 naar 17 landen.

Het is niet de eerste keer dat Rocket Internet via haar dochteronderneming GFC in het bedrijf investeerde. Met de vorige investeringen in rekening gebracht, investeerde Rocket Internet reeds 32,1 miljoen euro in TravelBird voor een aandeel van 25,2% in het bedrijf.

Symen Jansma, CEO TravelBird:

“Mobiele technologie is de toekomst van reizen en we willen reizen zo gemakkelijk mogelijk maken. We willen onze reisliefhebbers toegang geven tot allerlei soorten informatie, tips of hen simpelweg de mogelijkheid geven altijd in contact te blijven. TravelBird verandert hoe mensen reizen ervaren en we moeten continu blijven innoveren en verbeteren om de concurrentie voor te blijven. Ik ben verheugd door alle productinnovaties die er zitten aan te komen.”

TravelBird is een online reisaanbieder met dagelijks 6 inspirerende deals en een vast aanbod in thematische categorieën. Het bedrijf dankt haar succes aan een simpele formule: klanten verrassen en inspireren met de beste reisaanbiedingen en een gebruiksvriendelijk boekingproces voorzien. TravelBird werd opgericht in 2010, telt meer dan 650 werknemers en is actief in 17 landen. Elke dag genieten 15.000 reizigers van hun vakantie met TravelBird.