Reizigers kiezen voor meer rustige winterbestemmingen

Amsterdam, 24 oktober 2016 – We kiezen deze winter duidelijk voor rustigere, onbekendere en zorgelozere plekken. Daar even de donkere winterdagen doorbrengen wordt de herkenbare en opvallende trend. Dat blijkt uit de recente boekingscijfers van TravelBird. Volgens CEO en oprichter van TravelBird, Symen Jansma, kiezen steeds meer reizigers bewust voor kleinere steden en rustigere bestemmingen: “We zien nu al een heel substantiële verschuiving in steden-voorkeur.”

Monumentale steden als Rome, Londen en Madrid blijven ook deze winter natuurlijk traditionele trekkers van formaat, maar steden als Parijs, Brussel en ook Amsterdam worden meer en meer ingewisseld voor rustigere ‘rising stars’ zoals Valencia, Wenen, Stockholm en Boedapest. Samen met je geliefden, onbezorgd op reis naar plaatsen zonder al teveel toeristen en drukte; het is volgens Jansma een groeiende behoefte in tijden van stress en zorgen: “De tijd dat reizigers bij voorkeur kiezen voor dezelfde drukbezochte plekken, ligt achter ons. Bij TravelBird merken we die veranderende vraag nu heel erg en we spelen daar ook actief op in.”

Onbezorgd genieten, dat is waar veel reizigers volgens Jansma naar op zoek zijn: “De wereld waarin we leven wordt steeds drukker en veeleisender. Na maandenlang hard werken, willen onze reizigers verrast worden door inspirerende bestemmingen, waar ze weer tot rust kunnen komen, waar ze weer tijd en aandacht voor elkaar kunnen hebben, onbezorgd en intens kunnen genieten zonder teveel gedoe. Juist daarom kiest men meer voor kleine, rustige en onopvallende plekken, mijdt men de grote toeristenmassa’s en geniet men weer meer van de natuur. Tezamen met je geliefden een rustige en zorgeloze wintervakantie beleven, dat is wat heel veel mensen nu het liefste willen.”

De meest opvallende trendcijfers:

TravelBird Nederland

Stockholm + 59%
Riga + 68%
Venezia + 161%

TravelBird is een online reisplatform dat reizigers elke dag wil inspireren door nieuwe reizen aan te bieden. De Nederlandse webshop werd in 2010 opgericht en is op dit moment actief in 11 landen. Het hoofdkantoor bevindt zich in hartje Amsterdam, waar elke dag zo’n 400 werknemers aan de slag zijn. In België reisden ondertussen al meer dan een miljoen reizigers met TravelBird.

Contactpersoon: Jan Driessen
press@travelbird.com