FAQ - Veelgestelde vragen

De vragen en antwoorden die hieronder worden weergegeven kunnen je wellicht helpen om te begrijpen wat de complexe en gewijzigde situatie is. Wees gerust, als je een boeking hebt die waarschijnlijk door COVID19 zal worden beïnvloed, dan nemen we contact met je op voor je vertrekdatum.

TravelBird volgt het advies van de overheid in alle regio's waar wij reizen aanbieden. Je kunt hier het advies van de overheid raadplegen.

Wat gebeurt er als mijn reis wordt beïnvloed door beperkingen vanwege COVID19?

De meeste regeringen hebben tot nader order strenge reisbeperkingen ingesteld.

Als het aannemelijk is dat je reis onmogelijk wordt door COVID19 , zal TravelBird (of een partneroperator die verantwoordelijk is voor je reis) contact met je opnemen om de mogelijkheden te bespreken. Er is een duidelijk proces ontwikkeld om klanten in deze situatie te helpen. Je hoeft zelf niets te doen. Wij nemen contact met jou op. Kijk uit naar berichten van ons en controleer regelmatig je spamfolder en luister je voicemail af. Getroffen boekingen krijgen prioriteit op vertrekdatum.

Wat is de beste manier om een ​​antwoord op mijn vraag te krijgen?

Er is een grote hoeveelheid vragen van klanten op dit moment, dus we verontschuldigen ons alvast als het wat meer tijd kost om te reageren dan gewoonlijk. Je vindt onze contactgegevens op de Contactpagina. We blijven prioriteit geven aan leden met de eerst komende boekingen.

Als je een aanvraag indient, controleer dan regelmatig je e-mail (inclusief spamfolders) en luister je voicemail regelmatig af of er al updates zijn.

Waarom kost het TravelBird tijd om op mijn vraag te reageren?

Zoals je je wellicht kunt voorstellen, heeft deze pandemie problemen veroorzaakt met een groot aantal boekingen en onze klantenservice werkt de klok rond om onze leden gerust te stellen en problemen op te lossen. Wij willen ons graag verontschuldigen als het moeite heeft gekost om ons te bereiken. Nieuwe processen en een uitgebreid team helpen ons elke dag voor steeds meer mensen te zorgen.

Er wordt contact opgenomen met leden op volgorde van datum, waarbij voorrang wordt gegeven aan de leden met de meest nabije reisdata. Naarmate de regeringen de beperkingen uitbreiden, zal dit gevolgen hebben voor nieuwe groepen members. We zullen zo spoedig mogelijk op iedere vraag reageren.

Ik reis binnenkort en ik heb nog niets van TravelBird vernomen. Waarom niet?

We nemen contact op met leden vóór de vertrekdatum, dus controleer ook regelmatig de spamfolders van je e-mail en luister je voicemail af of er misschien al updates zijn. Als je nog niet door ons bent benaderd, zou dit binnenkort moeten gebeuren.

Als mijn reis wordt geannuleerd vanwege COVID19, kan ik dan mijn geld terugkrijgen?

TravelBird biedt twee soorten reizen aan: hotelverblijven en pakketreizen (elke reis waarbij een vlucht, trein, enz. is inbegrepen). De opties zijn afhankelijk van het type reis dat je hebt geboekt:

Hotel-only: Reizen met alleen een hotel worden normaal gesproken niet terugbetaald. Bij dit type verblijf treedt TravelBird op als tussenpersoon en is het contract tussen jou en het hotel. Als je een hotelovernachting hebt gekocht via TravelBird, dan is het aan het hotel om te bepalen of het een terugbetaling aanbiedt of niet. TravelBird kan niemand terugbetalen zonder toestemming van het hotel. Als het hotel wel akkoord gaat met een terugbetaling, dan zal TravelBird de leden hierin bijstaan. In deze situaties moeten de hotels 100% van de kosten van het verblijf aan de klanten terugbetalen. TravelBird blijft hotelpartners vergoeden volgens het normale betalingssysteem.

Het goede nieuws is dat bijna al onze hotelpartners openstaan voor members die hun verblijf willen uitstellen en omboeken, zodat je reis niet verloren hoeft te gaan. Bij TravelBird hebben we een nieuw omboekingssysteem in het leven geroepen om leden hiermee te helpen. Als je boeking wordt beïnvloed, nemen we contact met je op om je hierin bij te staan.

Pakketreizen: Er zijn twee soorten pakketreizen beschikbaar op TravelBird. De eerste categorie wordt aangeboden door betrouwbare partners. Heb je zo'n reis geboekt, dan neemt de touroperator die verantwoordelijk is voor je reis contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. Net zoals bij de hotelovernachtingen werkt TravelBird in deze gevallen als tussenpersoon. Het lid heeft een contract met de touroperator. Deze reisorganisatie beschikt in deze gevallen vaak over de meest actuele informatie.

De tweede groep pakketreizen op de site wordt door TravelBird zelf aangeboden. Bij deze reizen neemt TravelBird contact met je op. Je krijgt een creditnota aangeboden die de volledige waarde van je reis dekt. Deze creditnota kan je gebruiken bij een eventueel aankomend aanbod op de site. Elk deel van de creditnota dat niet is gebruikt, wordt dan op de vervaldatum alsnog teruggestort op je rekening.

Alleen boekingen die door COVID19 worden beïnvloed (d.w.z. boekingen die op data vallen waarop de overheid beperkingen heeft) worden gecrediteerd of omgeboekt.

Hoe weet ik wie verantwoordelijk is voor mijn reis?

TravelBird is niet in het bezit van eigen hotels en fungeert daarom als tussenpersoon tussen haar leden en zorgvuldig geselecteerde reispartners. Secret Escapes werkt enkel met gerenommeerde reisorganisaties en controleert de kwaliteit ervan regelmatig aan de hand van de feedback van de leden.

Wanneer je een verblijf in een hotel boekt, is het contract tussen de klant en het hotel en bij sommige pakketreizen is het contract tussen de klant en de touroperator. In andere gevallen is TravelBird de operator. Je kunt je reisaanbieder vinden op je boekingsbevestiging.

In het geval dat je reis wordt belemmerd, neemt TravelBird of de touroperator van je reis contact met je op.

Heb je je reis via TravelBird gekocht, dan zullen we er alles aan doen om je te helpen. De reisorganisator (of het nu gaat om TravelBird of een partner) zal echter altijd over de meest actuele informatie beschikken.

Ik wil niet meer reizen. Kan ik mijn reis annuleren?

Op dit moment zijn de meeste reizen onmogelijk en er is nog geen duidelijkheid in zicht. Mochten er wijzigingen komen, omdat de huidige beperkingen worden versoepeld, dan verschilt de situatie per land. Als de beperkingen worden versoepeld vóór je reisdata kun je ervan uitgaan dat je reist zoals gepland en gelden onze normale voorwaarden voor eventuele wijzigingen of annuleringen. Mocht het reisadvies van de overheid veranderen en adviseren om niet te reizen, dan neemt TravelBird of je reisaanbieder contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Waarom wordt mij gevraagd om mijn verblijf in een hotel om te boeken?

Overnachtingen in een hotel, gekocht op TravelBird worden normaal gesproken niet terugbetaald. Maar in deze ongekende situatie heeft TravelBird in samenwerking met haar hotels een systeem gecreëerd om leden te helpen hun verblijf te beschermen. Als je verblijf wordt beïnvloed, krijg je de kans om je verblijf uit te stellen en op een later tijdstip opnieuw te boeken. Je krijgt het wijzigingsformulier per e-mail toegestuurd en door het in te vullen, help je ons om voor jou te zorgen.

Hoe kan TravelBird een mogelijkheid tot omboeken bieden als het onmogelijk is om te weten wanneer de huidige reisbeperkingen worden opgeheven?

Door de huidige onzekerheid weten veel klanten, die willen omboeken, niet precies tot wanneer ze hun reis willen uitstellen. Voor deze gevallen heeft TravelBird een voucherschema met hotels opgesteld om ervoor te zorgen dat de waarde van je reis op een later tijdstip door het hotel wordt erkend.

Sommige mensen kiezen ervoor om specifieke data later in het jaar te boeken. Mocht COVID19 deze latere data blijven beïnvloeden, dan wordt de reis nog verder uitgesteld.

Ik heb op eigen gelegenheid al een afspraak gemaakt met het hotel voor een omboeking. Moet ik ook contact opnemen met TravelBird?

Als je rechtstreeks met het hotel een regeling hebt getroffen, stellen we het op prijs als je ons op de hoogte stelt van de nieuwe data. Dit voorkomt dat we een dubbele boeking voor je maken.

Het hotel heeft mij verteld dat niet zij, maar TravelBird mij moet terugbetalen. Wie is er verantwoordelijk?

TravelBird is contractueel niet in staat om klanten terug te betalen zonder de uitdrukkelijke toestemming van de hotels. In gevallen waarin hotels ons hebben toegestaan om namens hen te retourneren, kunnen wij dit wel doen.

TravelBird heeft me credits beloofd op mijn account, maar het is er nog steeds niet. Hoe kan dat?

Op dit moment worden de creditnota´s uitgerold naar alle klanten die een pakketreis hebben gekocht en waarvan de reis al is beïnvloed door de COVID-19-uitbraak. Deze creditnota's bieden een volledige waarde van je reis en kunnen worden gebruikt voor alle aanbiedingen op TravelBird. Creditnota's die na 12 maanden nog niet zijn gebruikt zullen worden teruggestort.

Als je een creditnota ontvangt, zorg er dan voor dat je zowel een kopie van de creditnota als de e-mail die binnenkomt, bewaart.

Wat als het hotel gesloten is en ik nergens kan blijven?

Als het door jou geboekte hotel sluit naar aanleiding van COVID19, maar niet in een gebied ligt waar het officiële advies is om niet te reizen, dient het hotel contact met je op te nemen om de mogelijkheden te bespreken. Als je je zorgen maakt, laat het ons dan weten en wij zullen proberen je te assisteren.

Wat als het land dat ik van plan ben te bezoeken mensen uit mijn land de toegang weigert?

Het is onduidelijk hoe en wanneer landen reisbeperkingen vrijgeven. Mocht een land zijn regels wijzigen of reizigers uit andere landen uitsluiten op een manier die invloed heeft op je boeking, dan zal TravelBird of je touroperator contact met je opnemen om de mogelijkheden te bespreken.

Als je alleen een hotel hebt geboekt, raden wij je aan om de getroffen bestemmingen nauwlettend in de gaten te houden tot aan je vertrekdatum, via de reisadvies website van de overheid.

Ik heb een hotel geboekt, maar geen vluchten, in een land dat onder de beperkingen van COVID-19 valt. Wat zijn mijn opties?

Voor alle hotel-only boekingen die door COVID19 worden beïnvloed, werken we samen met hotels om het verblijf uit te stellen en de leden later in het jaar om te boeken. Als je reis wordt beïnvloed, nemen we contact met je op. Als het hotel contact met je op heeft genomen en je hebt rechtstreeks een regeling getroffen, laat het ons dan ook weten.

Als je je vluchten apart hebt gekocht, moet je direct contact opnemen met de betreffende luchtvaartmaatschappij of de mogelijkheden met je reisverzekering bespreken, zodat je je rechten kent als je verhinderd bent om te reizen.

Wat gebeurt er als een luchtvaartmaatschappij mijn vlucht annuleert?

Als je jouw vlucht hebt gekocht als onderdeel van je TravelBird boeking en deze wordt beïnvloed door wijzigingen bij de luchtvaartmaatschappij, dan nemen wij of je reisorganisatie contact met je op om de mogelijkheden te bespreken.

Als je je vluchten niet bij TravelBird hebt geboekt, moet je de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt en je reisverzekering controleren, zodat je je rechten kent als je verhinderd bent om te reizen.

Kan TravelBird mij helpen om terug te komen uit het buitenland als ik mijn vakantiebestemming niet meer kan verlaten?

Bij TravelBird doen wij (en onze partners) er alles aan om klanten te helpen die in het buitenland problemen ondervinden. Als je tijdens een reis toch moeilijkheden ondervindt, zal het team ter plaatse je ondersteunen. TravelBird heeft tijdens het lockdownproces veel ervaring opgedaan met dit soort problemen en heeft veel klanten veilig thuis gebracht. Hoewel de regelgevingen per land verschillen kun je bij Buitenlandse Zaken van het land het best terecht voor informatie omtrent de meest actuele situatie.

Hoe werkt Secret Escapes?

Bij Secret Escapes vinden we dat het boeken van een vakantie leuk, plezierig en zonder stress moet zijn. Daarom hebben we besloten om een website te maken waarop alleen de beste selectie van hotels en vakanties wordt aangeboden, met exclusieve ledenprijzen.

Secret Escapes fungeert als een een boekingssite voor aanbiedingen van hotels en touroperators. Wij garanderen de beste online-prijzen tijdens de actieperiode. Ondanks dat je bij ons de laagste online-prijzen tijdens een aanbiedingsperiode zult vinden, kan het zijn dat de beschikbaarheid van de prijzen met de hoogste korting beperkt zijn.

Elke week hebben we nieuwe aanbiedingen die ongeveer tien dagen duren – de resterende looptijd van de aanbieding wordt altijd aangegeven. Omdat er tot wel 300 aanbiedingen op de website kunnen staan, sturen wij je regelmatig een korte update per e-mail zodat je altijd weet wat de nieuwste aanbiedingen zijn.

Waarom bij ons boeken?


Secret Escapes biedt exclusieve hotels en vakanties aan in binnen- en buitenland voor gegarandeerd de beste online-prijs zolang de actieperiode loopt.

Als lid van Secret Escapes kun je er zeker van zijn dat de prijzen exclusief zijn en nergens anders goedkoper worden aangeboden tijdens de actieperiode - je hoeft niet verder te kijken om zeker te weten dat je de beste prijs krijgt. We bieden geen hotelvouchers - je boekt de data van je reis en kunt vertrekken.

We proberen ervoor te zorgen dat onze leden de waarde van boeken bij Secret Escapes inzien. Al onze aanbiedingen worden zorgvuldig geselecteerd door een team van reisexperts en we proberen altijd kleine extra's voor leden te regelen, zoals een gratis upgrade, een wellnessbehandeling of speciale korting, welkomstgeschenk of een compleet diner - we doen er alles aan om jouw verblijf speciaal te maken.

Verkoopt Secret Escapes kortingsbonnen?

We verkopen geen hotelvouchers. We bieden onze leden de mogelijkheid om hotelnachten te boeken voor een exclusieve prijs die alleen voor onze leden beschikbaar is. Je hoeft dus geen voucher te verzilveren.

De laagsteprijsgarantie van Secret Escapes

Wat is de door Secret Escapes gegarandeerde prijs?

Ons team werkt er hard aan om alleen de allerbeste hotels en reizen te selecteren voor een prijs die beter is dan alle andere online-prijzen tijdens de actieperiode. Wij struinen continu het internet af om ervoor te zorgen dat je de laagst mogelijke tarieven krijgt. Je hoeft dus eigenlijk niet verder te kijken – wij garanderen dat onze exclusieve prijzen nergens anders overtroffen worden.

In het geval dat we toch een lagere prijs voor een van onze aanbiedingen vinden, dan wordt deze aanbieding onmiddellijk van de website gehaald. Ons team onderhandelt dan over een beter tarief of extra's voor onze leden (zoals een glas champagne bij aankomst, kamerupgrades of een driegangendiner), of de aanbieding wordt verwijderd.

Wat als ik dezelfde aanbieding ergens anders goedkoper vind?

Het is onze taak om ervoor te zorgen dat dit niet gebeurt - en gelukkig is het nog niet het geval geweest. Vind je toch elders online een lagere prijs voor exact dezelfde aanbieding, laat het dan ons weten door een e-mail te sturen naar klantenservice-travelbird@secretescapes.be; dan verwijderen wij de aanbieding van onze website en gaan opnieuw met het hotel onderhandelen.

Hoe worden de prijzen en kortingen berekend?

Onze tijdelijke aanbiedingen worden verkocht voor prijzen die alleen beschikbaar zijn voor onze leden, goedkoper dan waar ook online. De beste prijs is gebaseerd op de hoogst mogelijke korting die je kunt krijgen voor een specifieke aanbieding. Meestal - maar niet altijd - is dit ook de laagste prijs voor deze aanbieding. Op een aantal data betaal je zelfs nog minder, maar er zijn slechts enkele data beschikbaar voor het allerlaagste tarief. De hoogste korting is van toepassing wanneer de actieperiode begint.

We maken de prijs pas bekend nadat we deze veelvuldig hebben gecontroleerd. Zodra een aanbieding op onze website wordt geplaatst, garanderen wij altijd dat de laagste prijs (de prijs bovenaan de website) geldt voor tenminste 10% van het totale aantal aangeboden reisdata voor de betreffende aanbieding.

Uiteraard is deze laagste prijs het populairst, en dus ook het snelst uitverkocht. Vandaar dat onze laagste prijzen na een aantal dagen iets hoger kunnen zijn. Dit gebeurt alleen als de laagste prijzen uitverkocht zijn. Wanneer dit gebeurt, wordt dit naast de prijs vermeld.

Lid worden van Secret Escapes


Wat krijg ik als ik lid word?


Wij bieden onze leden kortingen van tot 70% op zorgvuldig geselecteerde hotels en reizen. Tijdens de actieperiode bij Secret Escapes vind je voor deze aanbieding nergens anders online een betere prijs - dat is onze garantie.

Wie kan lid worden?

Iedereen!

Hoe vaak krijg ik e-mails van jullie?

We sturen elke zondag een e-mail met de beste nieuwe aanbiedingen, op maandag een overzicht van alle nieuwe deals en op vrijdag een overzicht van de bestlopende aanbiedingen, onze sterren van de week – zo hoef je nooit wat te missen. Je kunt in je eigen account zelf instellen welke e-mails je graag wil ontvangen.

Ook versturen we regelmatig een e-mail met Super Sales, aanbiedingen die zo goed zijn dat ze slechts korte tijd online staan (24 of 72 uur). 

Een aankoop doen


Waarom kan ik de prijzen niet zien?

Als de prijzen niet worden weergegeven, dan ben je waarschijnlijk nog niet ingelogd. Als je de prijzen in vreemde valuta weergegeven ziet, selecteer dan Nederland of België bij 'landinstelling' om de prijs in euro's te kunnen zien. Als je bent ingelogd en een aanbieding hebt geselecteerd die je aanspreekt, verschijnen rechts naast de foto's prijs en volledige informatie over de reis.

Hoe kan ik een hotel of reis boeken?

Je kunt bij ons een reis boeken net zoals bij elke andere website, of je kunt de beslissing nog even uitstellen door alvast voor €25 een optie te nemen op een bepaalde reisdatum.

Is mijn aanbetaling op een reisarrangement verzekerd?

Secret Escapes werkt alleen met zorgvuldig geselecteerde Nederlandse touroperators die lid zijn van SGR, of die een vergelijkbare verzekering tegen insolventie hebben. Daarom is er geen enkele reden om je zorgen te maken over je aanbetaling.

Wat is een optie?


Onze members kunnen op een bepaalde aanbieding een vrijblijvende optie nemen. Het organiseren van een reis kost immers tijd, zeker als je de reis samen met anderen plant. Wij begrijpen dat je niet altijd meteen een definitieve boeking kunt doen.

Voor wat meer bedenktijd kun je voor €25 een optie nemen op bepaalde reisdata zodat deze data niet door andere leden weggekaapt worden. Jouw optie is tot aan het einde van de actieperiode geldig. Als je de boeking alsnog binnen de actieperiode maakt, wordt het bedrag van de optie op het totaalbedrag in mindering gebracht. Mocht je toch niet boeken, dan is dat ook geen probleem – in dit geval wordt het volledige bedrag van de optie toegevoegd aan jouw Secret Escapes account.

Let op - een optie is geen aanbetaling van een boeking en is ook geen voltooide, complete of bevestigde boeking. Een optie is simpelweg om te voorkomen dat de door jou geselecteerde reisdata door andere leden worden geboekt terwijl jij de reis nog aan het plannen bent.

Helaas kan het voorkomen dat een hotel geen beschikbare kamers meer heeft op de door jou gewenste data; een hotel verkoopt zijn kamers immers ook elders, echter niet tegen de tarieven die wij aanbieden. Als dit het geval is wordt jouw optie automatisch geannuleerd en wordt jouw aanbetaling als tegoed in je Secret Escapes account opgeslagen. Wij informeren je hier meteen over. Zie onze algemene voorwaarden voor meer informatie.

Wat zijn de boekingskosten?

Je betaalt per boeking een bedrag van €5 (€10 bij boekingen van meer dan €100) aan boekingskosten. Deze relatief lage toeslag zorgt ervoor dat onze aanbiedingen scherp geprijsd blijven en dat we gratis klantendienst kunnen blijven bieden. De boekingskosten worden op het overzicht van aanbiedingen en op elke aanbiedingspagina duidelijk gemaakt met een sterretje achter de prijs en uitleg onderaan de bladzijde, en is voordat je boekt in de kostenoverzicht vermeld. Bij de berekening van de aanbiedingsprijs en de kortingspercentage van de aanbieding worden deze boekingskosten niet meegenomen.


Facturen

Kan ik een factuur krijgen?


Secret Escapes fungeert uitsluitend als boekingssite tussen de klant en het hotel of de touroperator en kan dus alleen een factuur uitschrijven ter hoogte van de boekingskosten. Een btw-factuur kun je alleen direct van het hotel of de touroperator ontvangen. Wij proberen er bij de keuze van onze partners altijd voor te zorgen dat de betreffende hotels en touroperators inderdaad bereid zijn om klanten een factuur te geven. Omdat Secret Escapes voornamelijk een boekingssite is voor vakanties is dit voor alle betrokken bedrijven niet altijd mogelijk en in dit geval bemiddeling door Secret Escapes niet mogelijk.

Uitnodigingen en tegoeden

Hoe kan ik Secret Escapes met mijn vrienden delen?

Bij Secret Escapes houden we ervan als mensen elkaar tippen – sterker nog, we moedigen dit zelfs aan. Je ontvangt van ons gratis tegoed als de vrienden die je met jouw persoonlijke link hebt uitnodigd zich ook bij Secret Escapes aanmelden. €5 als vijf vrienden zich aanmelden, €25 bij 25 vrienden en €50 wanneer 50 vrienden van jouw link gebruik hebben gemaakt. Daarnaast ontvang je €25 tegoed voor iedere boeking die je vrienden bij Secret Escapes doen.

Wat gebeurt er als meerdere personen mij uitnodigen voor Secret Escapes, wie krijgt dan het tegoed van €25?

De persoon die het tegoed van €25 ontvangt, is degene op wiens link is geklikt.

Kan ik ook €25 contant krijgen voor het uitnodigen van vrienden?

Nee. Het tegoed van €25 kan alleen worden gebruikt op de website van Secret Escapes.

Onze aanbiedingen - de kleine lettertjes...

Wat is als klant mijn relatie met Secret Escapes zodra ik heb geboekt?

Secret Escapes fungeert als een reisagent, en wel een met ongelooflijk goede aanbiedingen. Zodra je als klant een boeking hebt gemaakt via Secret Escapes, dan ben je een overeenkomst aangegaan met het desbetreffende hotel of de aanbieder van de reis. Secret Escapes verkoopt het product van het hotel of de reisaanbieder en het is aan het hotel of de reisaanbieder om ervoor te zorgen dat de klant datgene krijgt waar hij of zij voor heeft betaald.

Waar komen jullie beoordelingen met sterren vandaan?

We selecteren de hotels en vakanties die we aanbieden zeer zorgvuldig. De sterren vormen een handige rangschikking van de accommodaties en reflecteren het niveau van het aangeboden hotel in het eigen land. Een vijfsterrenhotel in Londen kan anders ervaren worden dan een vijfsterrenhotel in Athene of Istanbul, maar we doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de hotels die wij aanbieden onze eigen standaarden bereiken en zelfs overtreffen. Dit vinden we nog veel belangrijker dan een sterrenwaardering.

Ik ben niet tevreden met de voorgestelde vluchttijden. Kan ik deze veranderen?

Aanbiedingen inclusief vlucht verkopen wij namens een touroperator of reisaanbieder. Het is dan ook niet mogelijk om vluchttijden te veranderen en rechtstreeks alternatieven aan te bieden. Als je niet tevreden bent met de vooraf reeds gecommuniceerde vluchttijden, is het helaas niet mogelijk om hier iets aan te veranderen. Als de vluchttijden zijn veranderd nadat je een boeking hebt gemaakt, en deze tijden niet binnen de variabelen vallen die tijdens de boeking werden aangegeven, neem dan rechtstreeks contact op met de touroperator of reisaanbieder.

Mijn vakantie is inclusief vluchten - wanneer ontvang ik de precieze vluchttijden?

We streven er altijd naar om onze leden tijdens het boekingsproces van alle informatie te voorzien die ze voor hun reis nodig hebben. Als het een aanbieding met vervoer betreft - of het nu om vluchten, veerboten, cruiseschepen of treinen gaat - zullen we de meest recente reistijden weergegeven zoals die bij ons aangeleverd zijn door de touroperator.

Omdat we een reisagent zijn die namens touroperators optreedt, valt bepaling van de precieze reistijden buiten onze controle en afhankelijk van de algemene voorwaarden van de relevante touroperator. Je wordt in het geval van een aanbieding inclusief reis altijd in de 'Details en reisdata' teksten op onze website met een link verwezen naar deze algemene voorwaarden, en zullen we je van de ons bekende (verwachtte) reistijden op de hoogte stellen. Je krijgt de definitieve reistijden echter van de touroperator zelf, nadat de boeking door hen is bevestigd. De touroperators met wie wij samenwerken doen deze bevestiging op verschillende manieren, maar de definitieve rijstijden worden zeker nog door hen bevestigd.

Zie onze algemene voorwaarden voor meer informatie over reistijden.

Heb ik een reisverzekering nodig?

Wij raden aan om altijd een reisverzekering af te sluiten als je een vakantie boekt. Een reisverzekering is waarschijnlijk niet het meest spannende onderdeel van de vakantie, maar het is tegelijkertijd ook een van de belangrijkste zaken die ervoor zorgen dat jouw reis een succes wordt. Wij raden al onze leden aan om een reisverzekering af te sluiten - wat voor soort reis je ook boekt.

Ook raden wij altijd een uitgebreide polis aan zodat de verzekering tevens annulering, gezondheidszorg, familieomstandigheden, bagage, nalatigheid van partners en vele andere mogelijke problemen dekt. Neem altijd het zekere voor het onzekere!

Wat kan ik doen als ik tijdens mijn vakantie een klacht heb?

Als je ontevreden bent over (een bepaald onderdeel van) het hotel of de vakantie of wanneer je van mening bent dat jouw ervaring niet aan de verwachtingen voldeed - of het nu gaat om kamer, service, eten of hygiëne – maak dit allereerst kenbaar aan het hotelmanagement, de reisagent of aan de vertegenwoordiger van het hotel of resort. Zij zullen in staat zijn om meteen iets te doen aan de problemen. Wij ondersteunen zo goed als we kunnen om een goede oplossing te vinden.

In uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat een klant geheel ontevreden is met de aanbieding, of met de manier waarop wij hierover hebben gecommuniceerd. Nogmaals, informeer eerst het hotelmanagement, de reisagent of de vertegenwoordiger van het resort om snel tot een oplossing te kunnen komen. Wij stellen het echter op prijs als je ook contact met ons opneemt, via klantenservice-travelbird@secretescapes.be. We helpen je graag om je luxe reis tot een plezierige ervaring te maken, maar in het geval er problemen zijn moeten wij dit wel weten. Jouw feedback is hiervoor erg belangrijk.

Als je problemen hebt met een vlucht – zoals vertragingen of annuleringen – neem dan rechtstreeks contact op met de reisagent (een telefoonnummer voor noodgevallen staat vermeld op de boekingsbevestiging).

Wat gebeurt er als mijn boeking wordt veranderd of geannuleerd?

Met uiterste nauwkeurigheid zorgen wij ervoor dat alle details, prijzen en informatie die wij communiceren correct zijn. Heel af en toe kan het voorkomen dat er een fout in een van onze aanbiedingen verbeterd moet worden - dit kan gebeuren voordat je boekt, of net erna. In geval we een verandering moeten doorvoeren nadat je een reis hebt geboekt, dan zullen we jou hierover, in lijn met onze algemene voorwaarden, zo spoedig mogelijk over informeren. Nogmaals, dit komt zeer weinig voor.

Heel zelden kan het voorkomen dat een touroperator of een hotel een boeking annuleert nadat deze al via onze website is aangeboden. Dat gaat geheel buiten ons om; het hotel of de touroperator kan de kamers of plaatsen wellicht al hebben uitverkocht zonder ons daarover in te lichten, wat er toe kan leiden dat de boeking niet uitgevoerd kan worden. Aangezien wij als reisagent opereren en jouw contract rechtstreeks met het hotel of de touroperator wordt afgesloten, zullen wij jou helpen om een restitutie te krijgen of om jouw reisdata te veranderen. Secret Escapes is niet verantwoordelijk voor eventuele kosten die zijn gemoeid met een annulering door de partner. Bijvoorbeeld als je een hotel hebt geboekt bij een partner in Spanje en direct daarna apart een vlucht boekt, om pas daarna van het hotel te vernemen dat de boeking niet gehonoreerd kan worden. Dit is een van de redenen waarom we je aanraden om altijd een goede reisverzekering af te sluiten.

Voor meer informatie over veranderingen en annuleringen verwijzen we naar onze algemene voorwaarden.